Admin

Repair Finishing sanders Makita BO4555

В этой теме 1 сообщение

Repair Finishing sanders Makita BO4555

 

post-2-0-02520500-1429110447_thumb.jpg

 

Repair

 

CAUTION: Unplug the machine for safety before repair/ maintenance, in accordance with the instruction manual!
 
[1] NECESSARY REPAIRING TOOLS
 
post-2-0-84485200-1429109416_thumb.jpg
 
[2] LUBRICATION
 
Lubrication is not required for this product because no gear is used for transmission.
 
[3] DISASSEMBLY/ASSEMBLY
 
DISASSEMBLING
 
1) Remove Top cover from Motor housing by unscrewing three 4x18 Tapping screws, then disconnect Flag terminal from each Brush holder. (Fig. 1)
2) Carbon brush can be removed from Motor housing together with Brush holder as described in Fig. 2.
 
post-2-0-24485800-1429109526_thumb.jpg
 
post-2-0-75733300-1429109559_thumb.jpg
 
3) Remove Pad complete from Base by unscrewing four 4x12 Tapping screws. (Fig. 3)
4) Lock Armature shaft by inserting screwdriver from the discharge nozzle of Fan guide between the lower Fan blades Fan 63 as illustrated in Fig. 4. Balancer can now be removed by removing Countersunk head screw M4x12 from Armature shaft.
 
post-2-0-22382500-1429109631_thumb.jpg
 
post-2-0-62279700-1429109663_thumb.jpg
 
[3] DISASSEMBLY/ASSEMBLY
 
DISASSEMBLING
 
5) Remove Base from Motor housing. Some adjacent parts can be also removed in this step as illustrated in Fig. 5.
6) Remove Fan guide from Motor housing by unscrewing two 4x12 Tapping screws. (Fig. 6)
7) Remove Fan 63, then remove four 4x18 Tapping screws. (Fig. 7)
 
post-2-0-41448400-1429109775_thumb.jpg
 
post-2-0-32815300-1429109829_thumb.jpg
 
post-2-0-68978800-1429109832_thumb.jpg
 
8) Bearing box and Armature can now be removed as an assembly by tapping the end surface of Motor housing with plastic hammer. (Fig. 8)
9) Remove Armature from Bearing box using 1R027 and arbor press. (Fig. 9)
 
post-2-0-93708000-1429109906_thumb.jpg
 
post-2-0-43028100-1429109909_thumb.jpg
 
[3] DISASSEMBLY/ASSEMBLY
 
DISASSEMBLING
 
10) Remove Ball bearing 607LLB from the commutator-end of Armature shaft using 1R269 and adjustable pliers (Fig. 10),
Note: Be sure to firmly grasp the claws of 1R269 with adjustable pliers because the space between Insulation washer and Ball bearing 607LLB is so tight that Ball bearing 607LLB cannot be securely grasped with the claws of 1R269.
11) Remove Ball bearing 629DDW from the drive-end of Armature shaft using 1R269 and adjustable pliers in the same way as described above in 10). (Fig. 11)
 
Important: Before attaching 1R269 to Ball bearing 629DDW, be sure to fasten Countersunk head screw M4x12 to the drive-end of Armature shaft in order not to damage to the threads inside Armature shaft.
 
post-2-0-69211500-1429110042_thumb.jpg
 
post-2-0-59502400-1429110043_thumb.jpg
 
ASSEMBLING
 
Do the reverse of the disassembling steps.
Note: Flat washer 9 is not reversible when assembled to Armature.The side with the raised center portion must face towards Fan 63 as illustrated in Fig. 12.
 
post-2-0-68764800-1429110110_thumb.jpg
 
Circuit diagram
 
post-2-0-02441400-1429110181_thumb.jpg
 
Wiring diagram
 
Route Lead wires as illustrated in Fig. D-2.
 
1 and 4 Field lead wire (black): Route through the opening 1/opening 2 of Motor housing, then connect to Brush holder. Note: Be sure to fix with Lead wire holder 1/Lead wire holder 6.
2 Field lead wire (white): Route through the opening 1 of Motor housing, then connect to Switch. Note: Be sure to fix with Lead wire holders 2, 3.
3 Lead wire of Noise suppressor (white): Connect to Switch. Note: Be sure to fix with Lead wire holders 4, 5.
5 Field lead wire (white): Route through the opening 2 of Motor housing, then connect to Terminal block.
6 Lead wire (white) of Noise suppressor: Connect to Terminal block.
7 Lead wire (white or blue) of Power supply cord: Connect to Terminal block.
8 Lead wire (black or brown) of Power supply cord: Connect to Switch. Note: Be sure to route through the groove of Motor housing. Note: Put slack portions of Lead wires in spaces 1 and 2.
 
post-2-0-63928600-1429110373_thumb.jpg
 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты



  • Похожие публикации

    • Автор: Admin
      Компания Макита провела Технический Семинар в городе Петропавловск-Камчатский !
      23 ноября Компания Макита успешна провела технический семинар для сотрудников сервисных центров в городе Петропавловск-Камчатский.
      Были озвучены темы по специальным инструментам серии 1R, старым анализаторам и их адаптерам для проверки аккумуляторных батарей, а так же презентован новый анализатор, поднимался вопрос по правильной организации сервисного центра, новым 4-х тактным двигателям на бензокосах и бензоинструменте, а так же по применению и разновидностям смазочных материалов, обсудили правильное определение гарантийных случаев.
      Посетители получили ответы на свои вопросы. По окончанию семинара провели конкурс среди гостей и вручение памятных подарков.






























    • Автор: vasof
      Довольно удачный кромочник. Всё просто, надёжно и по макитовски... 
      Цена правда на якорь не совсем гуманная... Если учесть что на га5030 таких габаритов якорь стоит в три раза дешевле...







      А вот тут не понял...у 3707 по схеме это направляющая 417750-4, а у 3707F - это уже блок светодиодов 631480-5. Зачем в обычную версию ставить эту "пустышку" ?


       
    • Автор: Wanderer.Nikita
      Добрый день товарищи форумчане.
      Подскажите пожалуйста что в такой ситуации делать.
      Есть ЛШМ Makita 9911. В эксплуатации около года (периодически). Последнее время есть существенная проблема с креплением ленты. После ее установки и включения на холостых оборотах, она самопроизвольно сползает в строну корпуса. Притом что единожды не уследив, лента прорезала в корпусе щель миллиметров пять длиной. Раньше такого не было. Что можно сделать в таком случае?
    • Автор: vasof
      Давно встречаю в сети лже-продавцов, которые продают этот хлам под видом оригинала... И причём там предлагаются разные модели инструмента Makita по цене раза в три ниже... Что только не придумывают для успешных продаж... И собрано в Польше... и европейская сборка... Якорь статор все запчасти оригинальные, только собрали поляки... ну короче всё что угодно... но самое главное, что подкупает потенциального потребителя -это цена... и многие ведутся...
      Вот наконец попалось мне это дерьмо...
      Шильдик сразу вызывает подозрение

      С фиксатором шпинделя явно что-то не то

      Ну а саморезы сразу выдают подвох...

      Думаю ладно, может показалось... Что там со щётками? Но там тоже приятного мало...


      Лезем дальше Может там всё-таки польские сборщики удивят и поставят всё оригинальное от макиты...
      Но и тут нас ждёт засада... типичный якорёк китайского разлива



      подшипник поставили 6000 вместо 6200,  и натянули резинку, которая болтается в корпусе...хотя как видим 200-ый можно было одеть... 

      Статор походу в параллель и тоже без какой либо защиты, как заявлено во всех объявлениях по продаже этого контрафакта... 
       

      Тут как бы всё очевидно, обычный китайский блок плавного пуска... не круглый как резистор, но поместился в аккурат..


      Ну и самый прикол... Ручка у неё отлетела, тупо под своим весом... По словам хозяина, просто положил на плечо... А что бы было если бы во время работы?!?... 
       


      Смотрю на фотки и навеяло видео про ударопрочность от rem273
       
      До редуктора не добрался, может завтра, если время будет...